środa, 24 czerwca 2015

Wspólny urlop w Niemczech

Zaczęły się wakacje i w ramach wspólnego urlopu wybraliśmy się na pielgrzymko-wycieczkę do Niemiec. naszym celem było zarówno nawiedzenie sanktuariów za zachodnią granicą, jak również odwiedziny współbraci posługujących na tych terenach. Przy okazji mieliśmy możliwość zapoznania się z warunkami pracy franciszkanów w Niemczech. Naszym przewodnikiem był Ojciec Mateusz, który jako "weteran" tutejszych klasztorów i znawca języka oprowadził nas po wszystkich punktach zaplanowanego programu.
Jesteśmy gotowi do podróży
Po drodze odwiedziliśmy w Lubinie rodziców Marcina K., którzy zaprosili nas na symboliczną "kawę", która tradycyjnie wiąże się z większą ilością jedzenia i rodzinną atmosferą, której nie zabrakło na lubińskiej działce. Dziękujemy rodzinie Marcina za gościnę i serdeczność!
Odwiedzamy rodzinę Marcina K.
Po obfitym posiłku, udaliśmy się do Görlitz, gdzie wcześniej był  nas wicemagister. Spotkaliśmy tam Ojców: Łazarza i Rudolfa, którzy ugościli nas i zapewnili nam nocleg.
I udajemy się do Görlitz
Nasz kościół franciszkański w Görlitz
Kolejny dzień rozpoczęliśmy Mszą Św. i po śniadaniu i pożegnaniu miejscowej wspólnoty, późniejszy czas poświęciliśmy na zwiedzanie tutejszych kościołów, by potem udać się do Drezna.
Żegnamy się z tutejszą wspólnotą...
I lądujemy w Dreznie
Widok na okoliczne budowle
Po obejrzeniu miasta i wszystkich najciekawszych miejsc ruszyliśmy do Marienweiher - sanktuarium Matki Bożej, gdzie przez kolejne dni korzystaliśmy z gościnności naszych współbraci. Gościnny klasztor stał się dla nas miejscem wytchnienia po przeróżnych wyjazdach. Już pierwszego dnia pobytu razem z Ojcem Krzysztofem nawiedziliśmy kościół i pobliskie tereny. Nazajutrz wybraliśmy się m.in. do sanktuarium Czternastu Wspomożycieli [Vierzehnheiligen] oraz do Bambergu. Następnego dnia, mimo brzydkiej pogody, udaliśmy się do Norymbergi, aby zwiedzić to ciekawe miasto.
Kolejny przystanek- Marienweiher
na podwórku klasztornym...
Zostaliśmy zaproszeni na grilla z miejscową wspólnotą

Odwiedzamy Babmerg- m.in. tutejsze świątynie..
A następnie Norymberge.
Niedziela stała się okazją do nawiedzenia sanktuarium w Gößweinstein. Tutaj po nawiedzeniu cmentarza [na którym spoczywają nasi współbracia], Mszy Św.  [oczywiście w języku niemieckim], obiedzie i nieszporach z ludem [przy których służyli Marcin K. i Francesco] razem z Ojcem Igorem odwiedziliśmy pobliską jaskinię, zwaną "grotą diabła".
Kolejny przystanek- Gößweinstein
Francesco i Marcin na nieszporach w sanktuarium
Razem z Ojcem Igorem na chwilę przed wyjazdem do pobliskiej groty

Nie mogło też zabraknąć odwiedzin w mieście Andechs, w którym urodziła się Św Jadwiga Śląska - patronka naszej prowincji. Kolejnym odwiedzonym przez nas klasztorem było Grafrath - a w nim sanktuarium rycerza - Świętego Rasso.  Choć nie zabawiliśmy tutaj długo, to jednak udało nam się zarówno odwiedzić sanktuarium, jak i spędzić miły czas z tutejszą wspólnotą.
Nawiedzamy kościół w Anechs- mieście narodzin Św Jadwigi
W kościele w Grafrath znajdują się szczątki Św Rasso.
Ostanie dni naszej wycieczki spędziliśmy zwiedzając Monachium i nocując w klasztorze niemieckiej prowincji.
Ostatnim miastem, które zwiedziliśmy było Monachium
Był to dobry i braterski czas.Wyjazd stał się dla nas nie tylko okazją do modlitwy, odpoczynku i poznania nowych miejsc, ale również do zapoznania się z warunkami i możliwościami posługiwania w klasztorach, mieszczących się za granicą Polski. Wyrażamy wdzięczność braciom posługującym w Niemczech za braterskie przyjęcie i wszelką pomoc w przeprowadzeniu naszej wycieczko-pielgrzymki.

Postulanci "odlatują" do Polski :-)

Pozostałe zdjęcia z urlopu zostały zebrane z kilku aparatów TUTAJ